I never really gave up on breaking out of this two-star town



Herregud, vilken pärs dessa senaste veckor varit. Jobb, plugg ,förberedelser inför gesäll, jobb, plugg, föreberedelser inför gesäll, jobb, plugg, förberedelser inför gesäll. Jag har aldrig varit så nervös för något i hela mitt liv som inför gesällprovet. Det är ett prov som är i två delar, ett teroretiskt och ett praktiskt. Det teroretiska gjorde vi i februari och det klarade jag. Förra söndagen gjorde vi det praktiska. Det är ett 12 timmar långt prov med 40 minuters paus inräknat. Det omfattar allt en frisör ska kunna. Vår klass var helt otrolig, jag är så stolt över mig själv och mina klasskamrater. Vi grät nog i en timme tillsammans!

Men nu är det över och det är ofattbart, underbart, fantastiskt skönt. Jag är nu en diplomerad frisör och en bra sådan. Alla arbeten är inlämnade och jag är nöjd med betygen jag fått hittills.

En eloge till Johanna Mattsson som akutklippte en av mina modeller i en dusch uppe på gymnastik SM dagen innan. Du kommer få en present av mig. Klippningen var jättebra och du är jättebra.

Mitt hjärta, min vän, Nathalie. Tack för allt du gjort och stöttat, utan dig hade jag inte klarat dessa veckor. Du är en underbar människa och bara för att jag flyttar ska vi inte ses mindre om jag så ska bygga en hydda åt dig i Stockholm som du kan bo i. Om jag så ska gå på gatan för att ha råd att hälsa på dig. Jag älskar dig, vackra du!

Nu är det bara trams, spex och fylla kvar. Helt galet! På måndag är det studentmarsch och vi utklädda till pirater mm. Tisdag glider frisörerna till Göteborg och gör stan farlig. Kanske som pirater?

Om Nathalie inte ska sega tills det börjar snöa igen kanske vi spenderar vår midsommar i Stockolm?

Min säng ropar desperat efter mig med ett öronbedövande ljud, jag måste nog tillfredställa den.

Dagens låt; What Sarah Said - Death cab for cutie
Dagens citat; " Jag har jättemånga lipgloss, inte ett i många väskor, utan många i en väska. Om de skulle ta slut"                                                      
                                       Klasskompis som är precis som Maria Montazami

GOODNIGHT THEODOR! TOMORROW I'LL BE A BETTER PERSON!

Johanna Eriksson - syster och vän, otroligt vacker sådan.

Kommentarer
Postat av: nathalie

Amen vafan, nu började jag nästan gråta! Så får du inte sägaaaa ju! Jag kan bo i din brevlåda, inga problem för min del, jag är ju trots allt en liten kinesdvärg med Downs syndrom! Och ang midsommar, syrran är hemma sent men jag ska snacka med mamma (A). Och bara så du vet, du är underbarare än undrbarast och jag kommer böla ihjäl mig när du lämnar mig i Malmö i höst! <333333333333333

2010-05-28 @ 00:18:57
URL: http://nathaliejovanovic.blogg.se/
Postat av: Johan

Det finna ju en fin vedbod hon kan bo i haha

2010-05-28 @ 06:07:07
URL: http://jcee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0